Ultrazvuk
Prevažná väčšina parkovacích senzorov funguje na princípe ultrazvuku. Jedná sa o zvukové vlny tak vysokej frekvencie, že ich ľudské ucho nie je schopné zaznamenať. Senzor tieto zvukové vlny vysiela a meria, za akú dlhú dobu sa vrátia. Podobným spôsobom sa pomocou echolokácie v priestore orientujú netopiere.
Vysielač a prijímač predtým fungoval samostatne, dnešné technológie ich však dokázali spojiť do jedného komplexného senzora. Jeho použitie indikujú charakteristické kolieska s priemerom cca 14 mm v zadnom, niekedy aj prednom nárazníku. Práve toto narušenie estetickej celistvosti patrí medzi nevýhody tohto systému. Riešením môže byť jeho umiestnenie do držiaka ŠPZ.
Senzor vysiela signál o frekvencii 48, 58 alebo 68 kHz. S vyššou frekvenciou možno totiž presnejšie merať vzdialenosť a znižuje sa tým možnosť falošného poplachu o napr. nízky obrubník. Z vracajúceho sa signálu je vypočítaná vzdialenosť k najbližšej prekážke a táto informácia je najčastejšie formou akustického signálu, ktorý môže byť doplnený aj grafickým znázornením odovzdaná vodičovi.
Prvé zariadenie na tomto ultrazvukovom princípe sa objavilo v sedemdesiatych rokoch. Pôvodne bola táto technológia vyvinutá ako pomôcka pre slepcov. Na začiatku 21. storočia došlo k rýchlemu rozšíreniu v automobilovom priemysle a za prvý klasický automobil, ktorý bol senzormi štandardne vybavený, je považovaný automobil Toyota Prius z roku 2003.
Elektromagnetická
Nespornou výhodou tejto technológie je jednoduchá a šetrná montáž, kde odpadá nutnosť vŕtania do nárazníka. Namiesto jednotlivých senzorov je po celom obvode vnútornej strany nárazníka prilepená anténa.
Pri správnej montáži je táto technológia prakticky bezporuchová. Dôležitým faktorom zostáva, že funguje na dynamickom princípe. V praxi tak dokáže detekovať iba pohybujúce sa predmety, automaticky tak ignoruje ťažné zariadenie alebo pripojený vozík. Vodičovi odovzdáva informácie rovnako ako systémy na princípe ultrazvuku, avšak len v okamihu, keď je vozidlo v pohybe.
Kamera
Parkovacie senzory v spojení s kamerou poskytujú 100 % kontrolu a dokonalý prehľad toho, čo sa odohráva za vozidlom. Na dodávanom displeji vidíte nielen obraz z kamery, ale aj vodiace pruhy alebo presnú zostávajúcu vzdialenosť.
Kamera je spravidla kombinovaná s čidlami a tak okrem vizuálnej kontroly vie zmenšujúcu sa vzdialenosť nahlásiť aj akusticky charakteristickým pípaním. Nevýhodou zostáva náročnejšia montáž.